En skakande bil och näsblod

Oj vilken eftermiddag. Vet inte vad det varit med pojkarna men de har varit helt uppe i varv. Busat så hela bilen skakat och sedan resulterade hela leken i näsblod hos den yngsta pojken Kaleo när de halvt om halvt ramlade ut genom dörren (vi hade parkerat)! Trots det började de inte bråka utan halvt om halvt skrattade vilken fick mig att inte direkt kunna hålla masken, så jag satt där och småskrattade jag med. De har inte varit på något direkt lyssna humör, de har bara fortsatt busat. Men jag tycler det är kul, jag blir typ glad när de busar så där och inte bråkar!
Ändå hade Carol ett snack med dem när hon och John kom hem. Jag nämnde för henne om den "skakande" bilen och näsblodet. Så när jag satt uppe på mitt rum hörde jag henne säga åt dem att de måste gå upp till mig och be om ursäkt. Nej tänkte jag, vad ska jag säga då?! Men lite kul ändå, de gick liksom extra sakta upp för trappan och verkligen drog sig för att komma till mitt rum. Och så hörde jag henne säga åt dem att de måste göra det ordentligt. Så kom de och mumlade nåt som lät som förlåt. Så frågade jag vad de bad om förlåtelse för. åter ett mumlande, om bilen, mer hörde jag inte. Haha stackars barn ;-) Tänk att även så små tycker att det är svårt att be om ursäkt, för liksom inget allvarligt. Jag tackade för ursäkten och då var de redan halvvägs nedför trappan.

Eftermiddagen bestod i alla fall mesta dels av att gå några ärenden åt Carol. Vilket jag tyckte skulle bli kul och skönt för att jag skulle ha något att göra med pojkarna eftersom Kainoa inte har någon mer fotbollsträning. Så först for vi och letade efter ett post kontor för jag skulle hämta en ny nyckel till brevlådan och lite post som de hade. Väl där så sa de att de inte har nycklar och post utan att det är i en annan byggnad. Fick en halvdan vägbeskrivning och lyckades inte komma fram. Varav jag stannade på en parkering för att ringa Carol (och där pojkarnas bus satte igång på riktigt). Åkte sen tillbaka för hon sa att de hade det (hon trodde förmodligen att jag var vid den byggnaden och inte vid post kontoret, och hon sa att de hade det så jag åkte tillbaka. Fick en ny beskrivning och hittade rätt den andra gången. Skönt. En hel bunt med massa post. Även post till mig. Vart så glad. Tre brev från mormor och ett jättegulligt av Jennifer.
Tack för boken och allt. Boken verkar jättebra!
Och tack för saffranet med, men det bli nog saffranspasta och inga lussekatter. Fast lussekatter skulle ju vara gott det med men ne, saffranspasta ska det bli någon dag! MUMS! :-D

Efter posten åkte vi vidare till biblioteket i MIssion Viejo för att lämna in 20 böcker och så gjorde Kaleo sin läxa där. Och även där höll de på att flamsa en massa. Vilka pojkar!

När vi till slut kunde åka därifrån (busandet mellan dem drog ut på tiden) så kunde vi åka till Target för att göra den sista tjänsten. Handla tvätt- och mjukmedel, kaffe och coffe creamer (kaffegrädde?). Blev med någon smak som verkar god, någon kolasmak :-D
Sen kunde vi äntligen åka hem. Måste jag nämna att de även där hördes över hela affären, typ? De for omkring och busade med vagnen och ja, skrattade och hade sig.

Vilken dag. Men den har varit kul!

I morgon är det fredag och efter att jag slutat då ska jag iväg och se på bio med två tyska tjejer som inte är i min au pair grupp utan i en annan. Måste jag säga att det är "New Moon" vi ska se?! Har redan bokat biljetter :-) har höga förväntingar! Vilket jag försöker att inte ha, vill ju inte bli besviken. Men boken kommer nog ändå "vinna" med hästlängder! Heter det så ens? Ibland blir jag förvirrad när man inte använder vissa uttryck!

What else? Känns som att det var något mer jag ville säga. Fast det kanske räcker nu? Blev ganska mycket text och kanske inte så intressant heller så då kanske det blir jobbigt att läsa?

Jaja.. Under tiden som jag inte jobbade i dag så blev det som vanligt morgonprommis och lite springande, dusch, frulle, dator och så en sväng till sjön för lite läsande och solande igen! Måste ju passa på innan det blir ännu kallare! Inte för att det är kallt, men kallare än då jag kom hit. Och då solen gått ner då blir det faktiskt kyligt! Kanske, 10 grader? Haha. Vad fjantig jag börjar bli. Men man vänjer sig ju vid vädret och temperaturen så det är väl inte så konstigt då om jag tycker det är kallt?! ;-)

Funderar på några kuddmackor med kaviar. Åt inte direkt någon middag så jag börjar känna mig rätt hungrig.

I helgen blir det till att träffa min Dalring igen i alla fall och även då kommer det bli bio! :-) Typ "The Blind Side" tror jag! Sedan spenderar hon natten här hos mig :-D


Ciao!

PS! Kom på vad jag tänkte säga förut. Det var att de ville att pojakrna skulle be om ursäkt till mig för att det är jobbigt för mig att köra då de är så högljudda och så. Att det blir svårt för mig att koncentrera mig på körningen. Hehe. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0