Las Vegas, Champagne, Tröttmössa

Jag är tillbaka! Gör bara en kort liten uppdatering nu för det börjar närma sig sängdags!
Helgen i Las Vegas var toppen. Nog för att den säkerligen hade kunnat vara mer toppen om jag var 21 och kunde gå ut så. Men jag hade det bra med pojkarna. Vi gick till ett ställe som heter Circus Circus där de hade massa karuseller och sånt, inomhus. Så där stannade vi i några timmar. Så hade vi champagne på rummet som jag drack av. Vilket gjorde mig såååå trött! Tänka sig att jag lyckades somna medan jag läste, jag nickades inte ens till utan jag hann nog inte ens blinka. Sedan vaknade jag några timmar senare då John och Carol kom tillbaka. De måste ju ha undrat varför jag hade sänglampan tänd. Var jag mörkrädd? Fast de fick det förklarat dagen efter ;-)
Morgon därpå sa Carol att det är väldigt gott att blanda champagne med apelsin juice och så blandade hon varsitt glas åt oss  fast med druv juice. Det smakade väldigt bra, men jisses vad trött jag var sedan. Gick omkring och gäspade i princip hela tiden och skulle serisöt kunnat somna medan jag gick. Även Carol var trött och hade huvudvärk så när vi satte oss för att käka på The Cheesecake Factory (jag, hon och Kaleo) så kom vi i underfund med att det måste vara champagnen!
Sedan så tog hon mig runt och visade mig en del saker, kommer bilder i morgon. Tog inte så himla mycket men ja.. Det var fränt där i alla fall. Och visste ni att i Vegas får man gå omkring och dricka på gatan?
Hade nog kunnat uppskatta det jag såg mycket mer om jag inte var så himlarns trött! Men det jag såg var coolt. Värsta shoppingmallen i hotellen, med tak som ser ut som himmel och väggarna ser ut som hus. Jättehärftigt, så det såg i princip ut som om man var utomhus. Så i Ceasar Hotellet såg det liskom grekiskt ut och så gick vi till "Paris" och där inne var det liksom franskt och så. Det var häftigt :-)
Vi kom hem vid elvatiden igårkväll (söndagkväll). Blev senare än tänkt då vi inte kom iväg eftersom John och Kaleo åkte upp i "Eiffeltornet", och John tog inte med sig sin telefon. Och medan vi satt och väntade i bilen kom det en vakt och sa att vi stått där i typ en timme och måste flytta på oss. Så det blev lite knas. Men till slut kom vi iväg!

Och i dag har jag varit ledig hela dagen! Hade ställt klockan på sju som vanligt och precis tagit på mig kläderna då jag får ett sms där det stod att Carol skulle vara hemma så jag kunde vara ledig. Det var väldigt skönt att krypa ner i sängen igen och somna om :-D
Sedan blev det en promenad och springtur och inhandling av julklappar. Så nu är alla Sverigeklappar färdiga i alla fall. Bara de svåraste kvar nu, tur att det är ett tag kvar!

I kväll frågade Carol om jag ville bli trött, alltså om vi skulle dela på den sista champagne flaskan och självklart. Haha, när jag svarade typ ehm sure så började john asgarva bara för att han tyckte det lät som sure du behöver inte fråga, och ja jag vet inte. Han kan vara så knäpp ibland. Han kan verkligen få en att skratta, och ibland vet jag inte ens vad jag skrattar åt, bara hans garv får mig att skratta ;-P
hur som helst så berättade Carol (även John slängde in en kommentar) att när inte jag väcker och tar dem till skolan på morgonen så frågar de varför inte jag gör det och att det är bättre då jag gör det. Haha. det är kul, för mig i alla fall :-DTyp jag säger bara till en gång att de ska kliva upp, eller ja jag tjatar inte och ja, de är väl liksom vana till mitt tids-schema. De hade sagt att Carol måste väcka dem tidigare och bla bla. Hur som helst så muntrade det upp mig, och vinet gjorde väl kanske sitt också.

Avslutar med att vi till middag och Ikea-köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt!

Slänger in nå bilder i morgon!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0