Lustigt


Anna och Annie i kön till filmen New Moon i fredags



Min sötnos! Vi beställde varsin supergod (alkoholfri)drink förra helgen. Den var snuskigt god :-D




Haha...
Jag säger då det.
I dag när jag hämtat pojkarna på skolan så var det en morfar/farfar som önskade mig glad Thanksgiving. Eller jag trodde det i alla fall. Efter lite frågor om jag var från Europa och vilket land och om jag var här som nanny så berättade han att det var hans yngste son som gick framför oss, 10 år. Och så frågade han om jag skulle kunna tänka mig att sitta barnvakt åt honom söndag den 13:e! Haha. Jag ba, vah? Så då sa han att självklart kommer han att betala mig. Det skulle bara vara några timmar under kvällen, typ sex timmar och han skulle vara hemma igen innan midnatt. Öh?
Jag sa i alla fall att jag skulle tänka på saken. Lite extra pengar skulle väl inte skada? Undrar hur mycket han tänkt betala? Tror jag ska säga att jag tänkt på saken men att jag vill veta hur mycket han tänkt sig!

Och så en annan grej. Berättade jag om den där killen utanför Target förut? Om inte så var det en kille som höll på få folk att rösta och så sa jag att jag inte kan. Så frågade han om ålder och var jag kom ifrån, Eller han frågade om jag kom från Sverige. Sen när jag kom ut igen så började han prata med mig igen. Han ville ha mitt nummer men jag frågade bara varför så då fick jag hans i stället. Och så sa han att han haft en dansk flickvän och han älskar europeiska tjejer.
Man ba, jaha?! Ungefär som om man skulle vara en hundras jätteolik från alla andra hundraser?
Måste även nämna att han är 30...
I alla fall så hörde jag aldrig av mig till honom, jag vet ju inte vad han är för typ och jag ville inte att han skulle ha mitt nummer...
Men. Vem står inte utanför Target i dag igen när jag åker dit med pojkarna för att köpa tuggummi? Jo han.
Jag var nästan nära på att vända. Vad skulle jag säga om han skulle se mig och fråga varför jag inte hört av mig?
Det var i alla fall lugnt, enda tills jag kom ut fån affärn igen. Jag låtsades räkna mynt i min börs i hopp om att inte se han för då kanske inte han skulle se mig heller. Men johoda!
Hej där, hör jag han säga.
Hej...
Han frågade om jag skulle fira i helgen och ja, hur det var. Inget om att jag inte hört av mig. Pjuh.
Men så det värsta. När jag pojkarna gått kanske tre steg så frågar Kaleo
"Var det killen du pratade om?". Ska tillägga att han inte frågade speciellt låg heller.
Yey... Jag vet inte om han hörde men Kainoa sa att han hörde. Haha! Höll på dö!

Funderar för övrigt på att ta mig ut på en lite joggingrunda. Skönt då det är mörkt. Och eftersom jag är ledig i morgon kan jag ta mig ut nu i stället för i morgonbitt för det kommer vara betydligt varmare runt 10, 11 än klockan 8 på morgonen!
Dessutom är det bara skönare att springa på kvällen, går liksom lättare :-)
Och jag borde nog ha smält min mat tillräckligt länge för att kunna göra ett bra jobb! Hur många varv? Försöka med tre kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0