Helgen

Träffade äntligen min Darling Nathalie i helgen!!! Det var liksom ett tag sen vi sågs!
Var lite halvnervis för att köra upp dit igår eftersom jag inte har någon GPS, så jag fick skriva upp hur jag skulle köra som. Tog mig ca 1 timme och 20 minuter att komma upp till Nathalie som bor norr om Los Angeles. Och hmm, händer det nåt om man åker på en tullväg och så betalar man ingen tullavgift? Ehe.. Jag trodde nämligen att det var en exitavfart där alla "tullautomater" stod så jag fortsatte rättfram bara, men det tror jag bara man ska göra egentligen om man har en slags dosa i bilen (har man det så dras en avgift automatiskt). Tror jag.
Nåja. huvudsaken är väl att jag tog mig enda fram till Nathalie utan att köra vilse, som jag var rädd för att jag skulle göra. Det skulle räcka med att jag skulle missa en avfart eller ta en fel så skulle hela den där resan ha gått åt pipsvängen. Men tack och lov så gjorde den inte det :-D

Jag och Nathalie hade i alla fall bestämt oss för att käka middag på The Cheesecake Factory. (Himla skönt att ha bil må jag säga, man blir verkligen friare). Det var i alla fall väldigt mycket folk ute och det var typ proppfullt med folk inne på resturangen. Men se vilken tur vi hade, precis då vi skulle gå in var det en äldre kvinna som gav hos hennes dosa (en dosa som piper när det är ens tur att få ett bord), så därefter var det vi osm var Jay (?). det tycker vi var väldigt snällt, de orkade väl inte vänta mera, och vi behövde väl "bara" vänta i en timme eller kanske lite mindre. Om vi inte hade fått deras dosa hade vi nog fått vänta betydligt längre!
Det vart i alla fall kyckling och spagetti och svamp för min del, och till efterrätt delade vi på en blåbärs-vitchoklad cheesecake. Mumma!
När vi kom hem bestämde vi oss för att se på film. Blev "Mirrors", hoppade till några gånger, och jag även nickade till några gånger för jag var verkligen huuur trött som helst. Men den var rätt bra, men jag gillade inte slutet. Dåligt slut!
Och tack vare det dåliga slutet (som jag tror) så drömde jag dumdrömmar, kommer inte ihåg exakt men det var inga roliga drömmar. När drömde jag mardrömmar efter en film senast? Typ väldigt längesen!









I dag har vi väl inte gjort så mycket. Vi var i alla fall och käkade glass på Menchie's, mitt nya favoritglasställe! Det var ju toppenbra och äckligt gott! Ett ställe i alla fall där man serverar sig själv glassen (mjukglass), tar på topping (sås, nötter, frukt, godis mm) helt själv! Sen blev det ju itne sämre för att det fanns massa små pytte-bebis-mini-bägare som man kan fylla i en klick mjukglass som smakprov! Vet inte hur många jag och Nathalie provade innan vi bestämde oss båda för cookies and cream ;-)

Sitter nu här hemma återigen och vet inte riktigt vad jag ska ta och göra. Kanske gå ut på en promenad? Skulle som behövas, men ajg vet inte om jag kanske ska vänta tills lite senare då det mörknat lite.

Har för övrigt köpt en halloween kostym eftersom jag har Au Pair möte nästa söndag och då ska vi vara utklädda. Jag ska vara en doktor :-P Yay! Var grymt sugen på att köpa  en Michael Jackson jacka och peruk, glasögon, hatt och vante, men det skulle bli alldeles för dyrt, så jag får nöja mig med doktorskläder :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0