Städhumör

I går så hade jag bestämt mig för att städa lite i huset! Och överraska mina värdföräldrar med färdig middaag när de kommer hem från jobbet!
Det andra har jag inte hunnit med än eftersom klockan bara är strax efter två än men det kommer!
Jag har i alla fall efter en lång natt med många timmars sömn haft energi för en springrunda på morgonen (lite längre än "vanligt") och städning! Jag har sopat och moppat golvet där det inte är heltäckningsmatta, dammsugit där det varit heltäckningsmatta (halva nedervåningen, mitt rum, pojkarnas två rum, hallen där uppe och trappan! Jag har rengjort bänken och de två glasborden och rengjort inne i mitt och pojkarnas badrum. Håller på med tvätten också. Är jag inte duktig? Har varit en toppendag, det är så skönt då man har energi för att göra såna här saker och till och med tycka att det är "kul". Fast jag är väl kanske glad att jag haft nåt att göra?! Sen så tog jag mig ut till affären för att köpa kassler, chilisås, gräddfil (hittade ingen créme fraishe), och ananas skivor till kvällens mål: kassler och ris :-) Hoppas de gillar det, för själv älskar jag det!
Och allt det här har jag alltså hunnit innan klockan var ett - halv två!
Känns hur skönt som helst att ha gjort allt det här, att jag har gjort någon nytta, fast om det märks någon skilland vet jag inte, alltså jag tycker ju det :-P

Ne nu så ser jag att det är dags att gå och möta pojkarna vid skolan! Får se om vi kanske åker till biblioteket för att göra läxorna i dag, ska fråga dem vad de vill :-) Sen hem och laga middag ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0