Rummet

Här kommer lite bilder från mitt rum i alla fall, har inga bilder på huset eller omgivningen än men det kommer väl så småning om!


Fick en liten blombukett av Kaleo (den yngre pojken som är 8)



Mitt rum, eller min säng kanske jag borde säga, IKEA tror jag ;-)



Mer från IKEA ;-P



Göra det lite, mysigt :-)



Flyttade om lite så mina söta små gosedjur och blommorna får stå på det skåpet i stället!


I dag är carol hemma, min värd mamma, för att visa mig hur det går till och så. Rutinerna på morgonen och så senare när de slutar skolan. Vi ska ut och "övningsköra" sedan, jag är så nervös! Haha.
Sen bilen som jag kommer ska köra när jag inte jobbar har en manuell växelspak, jag undrar hur det kommer gå efter att ha kört automat i ett års tid nu...

Jissa om jag känner mig lite halvputt..
Första kvällen här så frågade Carol om jag kan resa internationellt för hon ska åka till Filippinerna på bröllop från den sista september till den 10:e oktober, och hon ska ta med sig pojakrna. Vilken jäkla osis alltså... Jag kan ju bara resa inom USA så länge jag inte åker hem till Sverige och fixar nytt visum...
Jaja, då får jag tid och utforska här då på egen hand! I tio dagar.
Men en kul grej är att hon igår sa att dom nog kommer åka till Hawaii i maj i några dagar då Johns (värd pappa) syster går ut college. Och om jag vill så kan jag följa med då. OM JAG VILL???!! Hoppas :-D

I går så tog de mig med sig till en kyrka som de går till ibland. de är katoliker. Men de går inte i kyrkan varenda helg men ibland. Pojkarna går varje onsdag. Jag kan inte påstå att det såg ut som en kyrka, det fanns massor av olika  byggnader för barn i olika åldrar och för ungdomar och för vuxna.  Så medan barnen var på deras ställe så gick vi till huvudbyggnaden och lyssnade på då de spelade musik, lite havrockigt så där. Jag gillade det, man blev glad. Och sen lyssnade vi på massa prat och så. Det var intressant, har inte hört eller sätt något sånt förut. det låter kanske töntigt eller något, men det är ju inte som att gå på en gudstjänst eller så, inte alls i det stuket. vet inte hur man ska förklara. Men det var verkigen inte kyrkaktikt som vi tänker kyrka och det var härlig stämning och man kände sig glad :-)

Sedan
åkte vi iväg till Hermosa Beach och var där ett tag. Under dagen hade vi omkring 93 F, vilket är ca 33, 34 C. Vattnet var rätt kallt, eller inte så jättevarmt i alla fall. Men då man varit i det en stund så var det rätt skönt!
Det känns så kul då de vill visa mig massa saker och ställen och så. Jag känner mig verkligen välkommen och jag vill aldrig åka härifrån tror jag :-P

Nu ska jag snart ut och köra..

Jag tror inte det finns en enda likhet med mitt "förra år", min förra plats och min förra familj. Allt är verkligen annorlunda!

I morgon kommer jag jobba med pojkarna själv. Känner mig halv nervös över det med. Men det blir nog ändå rätt lätt, bara de är snälla och lyssnar på vad jag säger ;-)

Det var någonting som jag ville ta upp men har glömt det. Beror nog på nervositeten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0