Måndag och 4:e dagen

I dag har det varit den sista hela dagen här i Orlando! Det har varit väldigt varmt, trots att det är en del moln på himlen är solen ständigt framme tycker jag. Hemma i Sverige till exempel tycker jag att solen går i moln för minsta lilla moln.
I dag har vi gått igenom Universal Studio parkerna. Vi såg på en Horror Make-Up-Show och åkte en skitkul Simpsons attraktion!!! Var som en berg-och-dalbana förutom att man sitter i som en vagn och den står kvar på samma ställe och man ser som på en film och vagnen svänger, hoppar och har sig. Skitballt!!!
Sen gick vi iväg till den andra parken och åkte en del attraktioner och blev rätt dyngsura av en! Sen blev det middag på Hard Rock Cafe och så var jag tvungen att handla ett par svarta mysisbyxor! Blev i alla fall den dyraste måltiden hittills under hela året som har gått, vi käkade varsin stek och sen supergod äppelpaj med vaniljglass på, allt som allt blev det typ $73, men det var gott!
I morgon blir det hemresa till DC, och sen är det slut på semestern. Då har jag bara en och en halv vecka kvar att jobba. Ofattbart. Måste ju nästan ta att försöka börja packa nu i veckan. Finns inte en chans att jag kommer få ner allt, speciellt inte efter den här helgen. Nåja, det löser sig. Men jag ser inte fram emot packningen måste jag medge...

Och jag sa ju förut att det verkade som om jag hittat en familj och jag kan väl säga att det är ganska bestämt att jag ska till dem! De har inte sagt till Cultural Care än att de ska ha mig men det har varit helg och så ska de möta deras LCC på tisdag (de har liksom anslutit sig till organisationen pga. mig) så på så sätt kan man ju vara säker på att det är bestämt och vi har mejlat massa och ja, det känns skitbra! Och med tanke på att hon skriver "See you soon" så är ju även det ett slags bevis på att jag ska dit. Så var ska jag? Jo, till OC, Kalifornien!!! :-D Känner mig så pirrig! De har två jättesöta pojkar/killar på 8 och 10 år. Så mitt jobb blir att väcka dem ta dem till skolan, hämta dem och hjälpa dem med läxläsning och fixa snack! Jag kommer få använda bil och jag ska försöka ta körkortet. Fick ett mejl av mamman i familjen där hon bifogade Handboken för att ta körkortet i Kalifornien och då hon även skrev att hon skulle fixa en tid åt mig. Jag nämnde nämligen förut när jag pratade med henne att jag ville ta det Amerikanska körkortet. Hon skrev även och grattade mig och sa att vi kunde fira då jjag kommer, och de kunde lära mig att surfa om jag inte redan kunde det och ja, jag vet inte. Det känns verkligen hur bra som helst, kan inte riktigt förstå... Jag ska till Kalifornien!!! Och det bästa är ju att Nathalie ska till Kalifornien med, till LA!!! Och jag hamnar typ strax under LA, superbra ju!
Det känns som precis allt kommer bli förändrat. Ny familj, ny ålder på barnen, mindre jobbtimmar, ny miljö, ja allt! Vilken tur då att jag inte kommer ha Nathalie såååå långt ifrån mig! Men vad konstigt egentligen vilken skillnad det kan vara på olika människor. Jag gillar ju verkligen min nuvarande värd familj och jag kan ju inte säga så mycket om min nästa än så länge, men de verkar ju jättesnälla, eller nu har jag bara pratat med mamman och hon verkar jättegullig. Till Emma och Earl har jag kanske sagt tre gånger att jag vill ta körkortet men jag har inte direkt fått någon hjälp, visst de har förklarat lite men jag har inte fattat något, och nu bara nämnde jag att jag ville ta körkortet och vips så har jag handboken och ska få en tid.
Okey, nu vart det väl mycket ointressant babbel men det känns så spännande! Och nervöst måste jag erkänna. Lära känna en ny familj, ny omgivning, nya människor och sist men inte minst nya barn. Jag vet egentligen inte hur jag ska "göra". Menar, det är väl ändå skillnad på 8 och 10 åriga pojkar och 2 (3) och 3 (4) åriga flickor? Vad ska jag prata om liksom, jag som är så himla pratig av mig :-P Men det ska nog gå fint, de verkar ju gilla sport så det känns kul, kan jag spela fotboll eller vad som helst med dem...
Ne jag vet inte varför jag tar upp allt det här, jag bara skriver ner allt som far runt i huvudet på mig och det blev nog bara en enda röra kan jag tänka mig.
Men så ni vet. Jag har hittat en familj i Kalifornien så nu är det säkert att jag kommer stanna i staterna i ytterligare 9 månader!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Anonym

OC i kalifornien!? =O OHMYGOD! Jag måste hälsa på igen!! xD

2009-09-08 @ 18:13:30
Postat av: Frida

Mhm, en halvtimma från LA, och du MÅSTE komma och hälsa på igen!!!!!!!! :D

2009-09-09 @ 04:29:49
Postat av: Anonym

sparasparaspara (a)

2009-09-09 @ 16:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0