Picknick

Känner mig väldigt trött, blir nog sängen väldigt snart! Var i alla fall nyss ute på en promenad, tyckte att jag kunde behöva det efter att ha tryckt i mig lite onyttigheter under dagen som gått...
Jag älskar verkligen marabou jordgubb! Den godaste av dom alla, om ni frågar mig! Och det suger riktigt hårt att det bara är en säsongschokladkaka, varför liksom??

I alla fall, i dag hade jag en sista picknick med mina små söta gulltjejer! NBu börjar ju skolan så då blir det ju lite svårt det där med picknickar, för min del i alla fall. Så jag packade med mig lite fjärilspasta, köttbullar, bagels, frukt, jordnötter och lite kex, så satt vi där i solen och njöt. Och tjejerna var på toppenhumör, de var så glada över att vi hade picknick!

I morgon är det sista dagen innan Florida-resan. På förmiddagen ska jag iväg med Alice till hennes förskola en timme och Earl ska med Clara. Och i morgonkväll kommer Nathalie över hit för lite mat och tårta och lån av min säng ;-)
Har börjat lite smått på min tårta, har gjort sockerkakan som då alltså ska vara tårtbotten. Får se hur det går att skära den i tre delar imorgon, hmm... Jag rörde i alla fall i lite hackad chokald och kakaopulver, jag undrar hur det smakar. Så har jag inhandlat lite vanilj och chokladpudding som jag ska breda (bré) på emellan lagren och sen smeta på vispgrädda och strö över riven choklad, hur låter det? :-)


Kommentarer
Postat av: kenka

Smält 2 chokladkakor, vanlig mjölkchoklad och bred över ett lager som är 3mm tjockt så det blir som en stel yta, och skär jordgubbar på hälften och stoppa ner i den innan :D Nams!

2009-09-03 @ 11:37:12
Postat av: Ailin

Jag behøver din adress fetarsle! Kan du maila den till mig ? :) Kraaaam <3 /A.

2009-09-03 @ 14:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0