Tårta

I går så frågade Emma om vi skulle gå ut och äta lunch eller middag någon dag eller nåt dylikt för att fira min födelsedag och då sa earl att jag ville bjuda över Nathalie och baka en tårta på torsdag, för jag hade sagt det åt honom, att jag ville baka en tårta och så hade jag frågat om Nathalie kunde sova här eftersom vi ska iväåg så tidigt på fredag morgon!
Både Emma och Earl hade blivit jätteförvånade över att jag ville baka en tårta då det är min födelsedag. Emma ba "it's agains the rules", fast hon sa ju också att om jag nu vill baka en tårta så får ajg ju självklart göra det. Haha. Funderar på en tårta med vaniljkräm, chokladsmet, grädde utanpå och riven choklad på grädden eller något. Hoppas bara på att jag hittar vaniljkräm i affären, annars vet jag inte vad jag ska hitta på...

I dag har jag haft hand om Noah och Alice för Clara skulle iväg på sin pre-school och idag skulle hon vara där själv, dvs. utan Sharon. Och det hade gått hur bra som helst, det känns bra!
Så jag tog med mig Noah och Alice till lekparken och sen till biblioteket en sväng. Och när vi skulle åka skulle jag och Alice bara gå på toa först, och då vaknade Noah, och eftersom vi skulle åka OCH för att jag skulle på toa var det ju ingen mening att plocka upp honom och han var så arg. Som han skrek.
Sen när jag skulle tvätta händerna kikade det in en kvinna och frågade om allting var OK. Haha pinsamt, hon måste ju ha trott att jag misshandlade barnet, fast hon lät ju och såg vänlig ut, men ändå liksom...

Och min Twilight bok börjar lida mot sitt slut, har bara typ 115 sidor kvar! Jag vill inte att den ska ta slut, den är ju så bra!

Måste ju ta och styra upp en packning inför Florida resan också! fast det blir väl i sista stund som vanligt ungefär, var väl så då jag både skulle till Thailand och hit till USA. Då packade jag dagen/kvällen innan, utan att egentligen direkt känna mig så stressad. Jag är nog ganska bra på packning, kanske :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0