Trevlig överraskning

Alltså nu är det inte långt kvar inte. Och jag blir mer och mer nervös. När ska det sluta? Fast det är ju en spännande nervositetskänsla jag har, och det hör ju till det roliga, antar jag :-)

I dag är min sista jobbdag! Och snart kommer Stella hit, Earl är och ska plocka upp henne nu. Hon måste ju ska vara lite nervis också :-)

Jag är inte så förtjust i när det inte blir som jag hade tänkt.. I går till exempel kommer jag upp på rummet och vad har inte hänt då? Jo då har såklart Nala spytt upp en hårboll på den renbäddade sängen. Då blir det till att tvätta och torktumla. Fick torktumla täcke och överkast tre gånger innan det slutligen blev torrt, sista gången i morse. Det betydde alltså att jag inte blev klar med tvätten då jag tänkt bli klar med den. För jag hade tänkt hålla på att vika nu medan Noah sover, men icke, eftersom min tvätt nu är i tumlarn. Blir liksom försenat. Jag känner mig jättestressad!
Och så var det tänkt att Earl skulle ta med sig Noah när han åkte och för att hämta Stella, men jaha, då har han lagt honom för att sova så då åker han utom honom, vilket betyder att då han vaknar kommer jag inte att ha tid att göra vettiga saker. Hur kommer det sig då att jag har tid att sitta här? Jo, eftersom tvätten tumlas så finns det inte mycket annat att göra än att vänta.. Kanske ska dra på en fransk manikyr på naglarna? Eller borde jag vänta tills jag jobbat klart kanske?

Flyttade ner till källaren igårkväll. Hade betydligt mer saker kvar att packa ner än vad jag trott. Har fått plocka ur ytterligare saker ur resväskorna.
Har väl sovit lite halvdant i natt. Var så mörkt i källaren då jag släkte lampan så jag var lite halvskraj. Och när jag väl höll på somna vaknade jag till av något som lät. Jag tror att det eventuellt kan ha varit Nalas halsbandsbrickor som klirrade mot varandra, men jag är inte säker, men det lät nog som så. Men det tänkte jag ju inte på då. Då var jag bombsäker på att dett stod ett spöke eller något vid öppna spisen så jag vände mig om och drog täcket över öronen och blundade. Och det blir ju så himla mycket svårare att somna då man verkligen vill somna. Speciellt om man vaknar till av något då man är i det stadiet då man halvt somnat.
Hoppas på bättre lycka ikväll/natt ;-)

Kommentarer
Postat av: kenka

Lycka till nu vännen! Jag saknar dig!

2009-09-18 @ 18:36:45
Postat av: Frida

Tack så mycket :) Du får hålla tummarna för mig!

2009-09-18 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0