Pilates

Svetten rann (som vanligt?) idag på pilatespasset, jisses. Nancy körde hårt med oss på slutet!
Vi gjorde ett lite annat pass idag för lite omväxling. Det var som olika stationer med olika övningar och i mitten av rummet hade vi radat upp en massa halva bollar. Vi stannade var och en på en station i typ 1-1,30 minuter, kommer inte ihåg och sen bytte vi. Efter ca var tredje station skulle vi upp på bollarna och springa för att träna cardio. Vad heter det? Men ja, träna lite kondition och förbränna lite och sådant ;-)
På slutet då vi gått runt ett varv skulle vi upp på bollarna och springa. Sedan ner och göra armhävningar, sedan upp och spring och sedan ner och göra hundreds. Man ligger på rygg och kurar ihop sig lite med höfterna lyfta från golvet och så ska man andas in 5 och sen ut 5 tills man kommit till hundra. Jättejobbigt. Sedan skulle vi upp och springa (tror vi sprang 1 minut varje gång) och så ner igen och simma och sedan upp en sista gång. Jobbigt kan jag tala om för er att det var! ;-) Men skönt, jag gillar't!
Så återigen kallade hon mig för fast woman och för Black Knight för att jag är så snabb på bollen ;-)


Nu har klockan tickat iväg så det är dags att pallra sig iväg till skolan för att hämta pojkarna. Får se om de kommer ha nå matcher idag, verkar som att det är regn på gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0