Helg, Måndag och Tisdag

(Notera att följande skrevs i måndags, så det som står i idag-form är inte idag ;-) )

Jag har
fått någon dille på couscous tror jag. Det är ju så gott! Blev det och en brödskiva med skinka på till lunch idag, yum yum!


Tröttis är jag! Förmodligen för att det råkade bli rätt sent i säng + träning idag. Vart verkligen poweryoga idag! Vi använde oss av dom där halva bollarna jag nämnt förut som vi använder oss av i pilatesen för balansträning vilket är väldigt bra. I stället för att enbart träna dom stora musklerna som man oftast bara tänker på att träna får man träna alla de andra musklerna som man inte ens vet att man har.
Sista kvarten radade vi upp bollarna och sprang och Nancy sa typ efter att hon visat "Frida kör du, du vet ju hur man ska göra det här" och "Se hur stilla hon håller ryggen, försök känna henne" (hur det ser ut typ) och så sa hon att vi skulle försöka hålla "The Frida-posture" haha! Lite roligt!

Efter yogan hade jag bestämt mig för att springa lite runt sjön. Vid tio i elva var det ca 23,5 grader ute så det var rätt varmt och mina ben var alldeles sega efter yogan. Så det fick bli en prommis istället bara men det var skönt. Så himla fint där nu, träden har blivit gröna och ja, det känns så fridfullt!


Kanske ska uppdatera er lite om helgen?

Den var helt kanon! Nathalie kom över i fredags så jag och pojkarna for och hämtade henne vid tågstationen. Senare när jag slutat jobba åkte vi och käkade middag på en resturang som heter El Torito Grill. Det var trevligt, käkade en god sallad! Efter maten blev det glass från Cold Stone, supergott!!!

Vaknade i bra tid på lördagmorgon och började dagen med att färga eller bleka utväxten på Nathalies överhår. Blev supersnyggt!


Snygg i håret :-D

Sedan drog vi ut. Jag hade bestämt mig för att jag ville tatuera mig så vi åkte till en studio och ja, dom hade tid på en gång. Gjorde en blomma på handleden för $80, rätt billigt :-) Det gjorde allt ltie ont måste jag säga, var nästan värre än nallen som sitter ovanför fotknölen på mig! Men nöjd blev jag! Nu ska den sitta där och påminna mig om massa bra saker! :-)


Skissen och så resultatet :-)
Ska den sitta där och påminna mig om att "stay centered", "grounded", påminna mig om att
andas riktigt och att inte göra
"harm" mot mig själv och så!

Nytatuerad och glad i humöret åkte vi till Mission Viejo Mall, en galleria som ligger rätt nära mig. Jag hade nämligen bestämt mig för att äntligen införskaffa Toms skor. Blidde ett par svarta och där gjorde jag en god gärning genom mitt shoppande, för varje par av Toms skor som blir sålda får ett fattigt barn ett par nya skor! :-)
Sedan kikade vi inne på Forever 21 och därifrån kom jag jag med ett par nya supersköna, svart leggings, två lite längre linnen och en typ höstjacka som var på rea!
Därefter hade jag bara en sak kvar på listan och det var ett par converse. Så vi brummade till en affär som heter Kohl's så jag kunde införskaffa mig ett par svarta, låga converse. Och jag sparade $5 dollar på att köpa dom där.
Sedan var det färdighandlat med saker och lite hungriga i magarna började vi bli så middag på Subway blev det!
Senare på lördagkvällen blev det utgång för oss på en club som ligger i Newport Beach. Hade superroligt, men stackars Nathalies fötter värkte! Men det var en kul kväll!


Nya skor!



Nya toppar!



Ny jacka med dubbel öppning!



Utgång!

Söndag kom vi upp i skaplig tid igen. Åkte iväg och käkade quesadillas och sen satt vi och mådde gott i solen. Efter en stund skämde vi bort oss med glass fron Yogurtland. Det är i princip fettfri mjukglass och man får ta för sig själv och lägga på topping själv, vad man nu vill ha. Frukt. Kakdegsbitar. Cheesecakebitar. Godis mm mm och så om man vill ha sås. Och billigt är det med!
Sedan åkte vi till Irvine för att kolla på ipods men det blidde ingen. Nathalie bjuder på en på ebay just nu så vi hoppas på att ingen bjuder över!
Vid tre var det dags för mig och Nathalie att säga hejdå och hon tuffade iväg hem till sig och jag stannade kvar ett tag i Irvine!


Söndagens inhandlande, från H&M! Så skönt!

Var som sagt en kanonbra helg, haft supertrevligt med min Darl! :-)


Gårdagen var så himla härlig alltså. Vädret var underbart och det var varmt och skönt! Tog några kort då Kainoa hade träning:










Det där var ju alltså måndagens uppdatering (och just nu är det tisdagkväll här och onsdag hos er där hemma i Sverige)!


Hur har den här dagen varit då? Jo helt OK, fast fortfarande trött, inte för att det blev så tidigt i säng igårkväll heller! Måste skärpa mig.
Var trött i huvudet imorse innan klockan ens hunnit bli åtta. Pojkarna lyssnade lite halvtaskigt samtidigt som de höll på leka med Coco och ropa "she's biting, she's biting" vilekt betyder att jag måste gå och säga åt henne. Jag var tvungen att tjata på dom att plocka ihop skolböcker och bädda sängarna. Jag höll på fixa deras luncher och sen kunde vi inte hitta Kainoas glasögon och klockan började ticka iväg.
Kändes så skönt att få komma iväg på pilatesen sedan!


Finns mer bilder på min bilddagbok. Så om ni känner för att ta en titt klicka HÄR!!!


Och som vanligt har klockan tickat iväg så det är nu dags för sängen för mig! Fick inte så mycket tid övers för datorn ikväll då jag följde med familjen ut på middag ikväll direkt efter Kainoas match. Gott, åt en "Grilled BBQ Chicken Salad". Mycket mumsigt var det!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Söta de där svarta skorna var =D

2010-04-29 @ 13:42:20
Postat av: Frida

Dom är supersköna och jättelätta! :)

2010-04-30 @ 00:22:50
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0