La Fortuna

Framme i Costa Rica! :-)
Just nu befinner vi oss i La Fortuna och här är varmt och fuktigt. Det ligger uppe bland bergen typ, nära en vulkan. Är väl därför som det är rätt molnigt och regnigt, för att vi är rätt högt upp.
Imorgon ska vi åka vidare till Tamarindo där vi ska vara typ resten av tiden, näsra stranden! Så vi ska bara spendera en natt här där vi är nu!


Den röda cirkeln runt San José är dit vi flög.
Den blåa cirkeln är där vi är nu, La Fortuna och den gröna cirkeln är Tamarindo,
dit vi ska imorgon!


Så när vi kom fram hyrde vi en bil och körde upp till La Fortuna, tog några timmar och jag var så trött för jag kan inte sova så himla bra på flygplan. Somnar, vaknar, somnar, vaknar osv. Men jag ville ju passa på att se naturen här så jag kunde ju inte sova!
Det är väldigt fint här, mycket grönt och kulligt/bergit och mycket olika träd och växter!
Husen är väl inte så himla mycket att skryta om, inte så bra standard.
Hotellet vi är på däremot är jättemysigt. Jättefint och de har en liten pool och så en hot spring pool. Varmt vatten som är redan är uppvärmt av "jorden" liksom. Såå skönt!
Jättemysiga stugor, vi bor i en liten stuga!
Ska väl lägga ut nån bild men de flesta tror jag att jag kommer lägga ut på bilddagboken och länka dit, om det går bra? Annars får ni säga till! ;-)

Flygresan gick bra. Haha! Började packa typ... en och en halv timme innan vi skulle åka till flygplatsen. Bra jobbat! ;-)
Så himla styggt! Var ju 1:a April igår = April Fool's Day...
Så var vi hela familjen och åt god mat på en jättefrän italiensk restaurang och då vi ätit färdigt kommer ett helt gäng av servitörerna med ljus och en rätt stor bakelse med grädde och strössel på och börjar sjunga och klappa jättehögt, eftersom det var min "födelsedag"! Hahah jag dog!
Då hade Carol alltså spelat mig ett spratt, om man kan säga så. Hon hade sagt åt personalen att jag fyllde år.
Haha åh, jag blev sååå himla röd i ansiktet. Det var väl inte det att jag tyckte det var pinsamt utan att jag bara inte fattade vad som försiggick. Det enda jag hade i tankarna var typ, men shit dom har gått till fel person vad ska jag göra?!
Haha, herregud! ;-)
JUST JA! Får inte glömma säga att jag träffade två svenskar på flygplatsen! De stod bakom oss i kön då vi skulle checka in bagaget. Så jag försökte tjuvlyssna om de pratade svenska och så frågade jag. Kändes jättekonstigt att prata svenska bara så där. Kändes inte om att jag kunde, haha.

Planer inför morgondagen har vi också! Vi ska nämligen på forsränning! Ska bli spännande och kul! :-D Tio i elva kommer vi bli upplockade och så kommer vi väl hålla på i ca 4 timmar eller något. Och efter det skulle jag väl tro att vi beger oss till Tamarindo!

Jaha, ni vill se några bilder eller?


Finns en söt liten papegoja här som kan prata och skratta!



Våran lilla stuga!



Blomma









Hot Spring







Middag! Kyckling i ananas, mumsigt!
God sås - typ cocos eller något och så cashewnötter!


Ne nu ska jag väl hoppa in i duschen och sen lägga mig och sova! Trött! Har även en liten huvudväsk som ligger och gror där bak, nog för lite sömn föregående natt + massa värme!
Ne vi hörs lite senare! :-) Tjingen!

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag är INTE avis. bara så du vet..

2010-04-03 @ 07:53:11
URL: http://dealskardig.blogg.se/aupair
Postat av: Jenny

Jag förväntar mig många bilder, okay?! :D

2010-04-04 @ 06:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0