That's Why You're Awesome

Vilken dag! Eller eftermiddag.. Har sprungit efter pojkarna i över en timme för att föröska få dem att göra sin läxor men de har bara distraherat varandra hela tiden, värre en treåringar, och det menar jag verkligen! Aja, åtminstone var det inte bråk i alla fall.. Nu är det i alla fall tyst i huset, kanske för att Kaleo slutligen valde att sätta sig i garaget för att göra sina läxor, och Kainoa försökte ändå att störa. De tror väl att de är roliga.
Och imorse hade jag två pojkar som var tjuriga. Kainoa orkade väl inte vänta på borsten som Kaleo hade så han såg det som att Kaleo inte ville ge han den så då bestämde han sig för att gömma tandkrämen. Efter frukosten så berätttade han var den var men Kaleo envisades med att Kainoa måste plocka fram den så han öppnade skåpsdörren men tog inte fram den, även fast jag bad honom göra det. Och jag tyckte även att Kaleo som nu både visste var den var och kunde se den kunde väl ta fram den i alla fall, men icke. Och Kainoa vägrade. Så det slutade med att jag gick upp och plockade fram den, vad skulle jag göra? Vi var ju tvugna att gå iväg till skolan..
Nu är det i alla fall tyst i huset, efter allt skrik, skratt och tjut.
När de precis lugnat ner sig ringer John, för jag berättade för Carol att de inte hade några öron idag. Så han sa att de skulle prata när de kommer hem.. Nåja... De är ju trots allt bara pojkar med lite överskottsenergi..

Det är i alla fall en väldig tur att jag har mina klasser. Kände mig trots allt väsen och icke-lyssnande väldigt lugn och jag brusade inte upp eller så, jag behöll mitt lugn. Och jag tror jag har en del att tacka mina klasser för, man lär sig så mycket om sig själv :-)
Pilatesen idag var så skön! Blev lite svettigare än vanligt men jag skulle inte ha något emot att svettas ännu mer! Jag gillar verkligen pilatesen, och yogan, mycket tror jag också beror på våran lärare. Hon är toppenbra! Jag ser inte fram emot då det är över! 
När jag kom hem efter klassen tog jag mig faktiskt ut på en springtur, för att även träna lite kondition och svettas lite mera. Kändes superskönt, speciellt efteråt. Jag är så duktig! ;-)

By the way so är Coco på "hund-dagiset" idag. Skönt ;-)
Var lite roligt när vi kom dit, eftersom hon bara varit där två gånger innan så är hon fortfarande väldigt osäker på det där stället då vi ska gå in, hon stenvägrar. Så jag var tvungen att putta upp dörren med rumpan och samtidigt plocka upp henne och hon såg så skrajsen ut och han som precis lämnade sin hund där bara skrattade åt oss, eller åt henne! Hehe.

Och så fick jag en uppmuntrande kommentar idag av Carol. Fick ett mess av henne att hon inte kom ihåg om hon bad mig plocka upp Coco klockan 6pm (hund-dagiset stänger då). Så jag sa att hon inte hade gjort det men att jag förstod att jag skulle göra det.
Så fick jag till svar: That's why you're awesome. Thank you! =)
Hihi!

"Fresten", slänger in en bild på boken jag håller på läsa nu:


Främlingen - 735 sidor med liiten text.
Men den är bra hittills, trots att jag
bara är på sidan 91 ;-)

Tror allt jag ska ta och knäppa kort på högen med böcker som jag har läst sedan jag kom hit, hit till Kalifornien alltså och inte USA. Så får ni se vilken läslus eller bokmal jag är. Helst väljer jag nog att kalla det läslus, det låter lite sötare :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0