Onsdag

Träningsvärken börjar ta form nu, axlar, armar, rygg och lår! Skönt! Då vet man att det tar! ;-)
När jag kom hem från yogan idag så bytte jag om lite snabbt till lite varmare kläder och gav mig ut på en springrunda. Jag kände för att svettas lite + att det var ett tag sen jag var ute och sprang så det var skönt. Kändes kanoners när jag kom tillbaka till huset igen.
Efter allt yogasnack så har jag bestämt mig för att försöka göra det som jag vet är bra för mig. För, oftast vet vi vad som är bra för oss men vi gör inte alltid det som vi vet. Eller typ tvärtom, vi vet vad som är mindre bra för oss och ändå gör vi det. Fattar ni?
Typ, jag vet att det är bra att motionera varje dag men så känner jag kanske inte för det under någon period och låter bli. Men om jag gör det i alla fall så mår man ju mycket bättre sen.
Eller, jag borde inte äta den här kakan för det är inte bra för mig, jag ska försöka att äta mindre socker. Men woops, så slinker den in genom munnen i alla fall, trots att jag visste att jag inte borde...
Men, det är ju inte alltid så lätt att motstå frestelser... Jag bestämde mig för att verkligen försöka igårkväll då jag låg och skulle sova. Hittills har det gått bra, men än har ju bara halva dagen gått.. Alltså, jag ska ju inte avstå helt men betydligt mindre. Under jobbarveckan och så...
Jag suger på att motstå sötsaker, eller saker att äta över huvud taget... Jag vet inte, men förut, i skolan ett tag där gick det ju riktigt bra.
But now I'm a sucker for yummy things... Hehe. Jag låter som värsta tjockisen, det är jag nog med i huvudet ;-)

Nåja.. Med det som jag sa ovan så vill jag bara säga att jag gillar det som sägs i yogan och pilatesen. Det är rätt smarta grejer som man inte riktigt tänker på! Rätt intressant! :-)

Planer för kvällen har jag med! Efter att jag lämnat pojkarna på kyrkan, kids small group, så ska jag åka iväg och träffa en svensk tjej som heter Peggy som är ny i våran Au Pair grupp. Skojsigt! Blir väl till att kolla i lite affärer och så kanske en fika. AHA tänker ni, fika! Så långt räckte det tänkandet. Men någonting att dricka och en frukt eller något, vet inte ens om eller var vi ska fika. Men jag ska inte äta nåt sliskigt i alla fall.
Jag har en känsla av att imorn kommer jag ha värsta sötsuget bara för att jag i dag avstår från kakor... Eller hittills i alla fall. Men jag måste vänja mig, antar jag..
Jaja, nu blev det mycket snack om något helt ointressant. Men som alltid är det skönt att rensa huvudet lite och få saker och ting lite klarare för sig.
Så... Tack och bock för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0