Frida på Bijakt

Men vet ni vad glad jag blev nyss då?! Imorgon (fredag) kommer jag vara så gott som ledig! Najsigt! Pojkarna har ingen skola och John är ledig. Det enda som jag ska hjälpa till med är att skjutsa pojkarna till Carols mamma, pojkarnas mormor runt femtiden för vid klockan sex börjar John jobba på sitt pizzakvällsjobb.
Skönt! :-)

Har varit en lång eftermiddag och kväll. Slutade vid nio. Vi har inte gjort ett dyft idag. Pojkarna har kollat på TV, spelat TV-spel. Jag höll på tjata på att vi skulle göra nåt annat för jag hade så tråkigt och blev så trött men det gick inte så bra. Nåja, inte mig något emot, egentligen. Det är bara det att dom ska väl inte sitta så mycket framför TV:n, egentligen.

Runt sex-tiden värmde jag upp middag och sen har vi knåpat med ett 750-bitars puzzel med "100 katter och en fisk". Pillrigt vill jag lova och än är vi inte klara. Slet mig nyss därifrån, bara en bit till tänker man ;-) puzzel är roligt, men man kan ju bli galen också.


Just ja! Idag började bina ta över huset igen. Det började med att jag hörde hur dom surrade utomhus, en hel svärm och jag menar verkligen en svärm. Ni vet som man ser på tecknade filmer ungefär. Det lät som att någon duschade.
Jag tror att dom som kom in kom igenom ventilationstrumman och någon lampa i taket. Först en. Sen två och sen var fönstret ganska fyllt.
Så jag har jagat bin hela eftermiddagen, skickat iväg dom till himlen. Eller hevetet? Egentligent tycker jag inte om att döda djur, spelar ingen roll om det är insekter. Men vad göra i det här fallet? Det är väl ändå schystare än att dammsuga upp dom levande som min värd pappa gör? haha.
Tog flugsmällan och tog kol på dom sega små djävlarna! Och tänka sig. Jag kom bara undan med ett stick, på hakan! Sheet vad det sved och brände! Första gången tror jag som det händer. Har nog klivit på en humla en gång men that's it.
Den rackaren (bi:et) blev nog arg för att jag tog kol på hans vänner. Jag såg hur han kom flygandes rätt mot mitt ansikte och jag duckar eller sätter mig rätt ner på golvet men han var snabb den lilla banditen. Bränner till som tusan på hakan och jag flaxar och slår med händer och flugsmälla, skriker och springer därifrån. Haha. Roligt att pojkarna var hemma med!
Måste medge att jag fick lite mer respekt för dom små liven efter det.
Allt som allt lyckades jag få ihop en 40 stycken bin som just nu vilar gott i sopkorgen. 40 stycken!

Det är konstigt tycker jag att jag inte direkt är svullen på hakan. Först syndes det ingenting, efter en stund kom en liten prick upp men nu är det typ borta, ömmar bara lite när jag tar där. Han hann nog inte sticka mig så hårt innan jag slog bort honom och sprang och gömde mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0