Utedag i Snön



Har jag inte ett väldigt fint knä?! Der ser ju inte såå "hemskt" ut där i och för sig, ser värre ut i verkligheten då man kan se allt på en och samma gång och svullnader på typ tre olika ställen och det där blåmärket uppe på knäet! Det känns i alla fall vill jag lova! Mitt andra knä känns med men det ser inte så dåligt ut, har ett svullet blå/brun/röd märke nedanför knäet och lite öm är jag på knäet.
Jag undar hur det kommer se ut imorgon, det här är bara några timmar efter själva snowboardåkandet.
Japp, jag kanske ska säga varför mitt knä ser ut som det gör, men det vet ni ju redan, eftersom jag nyss sa det. Ne, vad dryg jag känner mig ;-)
Så... Idag (söndag) har jag alltså varit och åkt snowboard med min värd mamma, pojkarna och Carols bror. Vi var på ett ställe som heter Baldy, ett berg. Vi hade strålande sol och rätt varmt. En underbar dag!
Så, jag skulle alltså åka snowboard, vilket jag inte gjort på år och dar och då jag väl gjorde det var jag ju inte ens duktig. Så jag tog som en klass först, rätt kul.
Men ändå hade jag stora problem med att hålla mig på brädan, jag befann mig nog mest på marken. Vilket mina knän kan bevisa, och mina trötta armar som fick hjälpa till att putta upp mig.
I alla fall så har jag något att skylla på, varför det gick som det gick. Och det är synen!
Jag provade stå åt båda hållen, först med högerfoten framåt men så vred vi på bindningarna för det kändes som det skulle vara mer "bekvämt", eftersom jag ser dåligt med högerögat och bra med vänsterögat så känns det bättre att ha vänstra halvan framåt, jag ser liksom bättre då. Så på så vis var det bättre. Men jag kände ändå sedan att jag gärna villa åka med högerfoten framåt, det är liksom den jag vill tynga mig på. Blev det kompilicerat? Det kan det nog vara kanske... Men min "lärare" sa att synen spelar roll, så...
Jag vet inte vad jag ska göra nästa gång jag åker, men jag ska nog prova andra hållet igen, med höger fot framåt.
Dumdumma öga!
I alla fall så har jag haft en superrolig dag! Trots att jag är trött, slut i kroppen, armarna är skakiga, benen svaga och knäna gör ont så var det ju helt kalrt värt det. Men nog kan ni tro att det gjorde himla ont att ramla på knänen på slutet?! ;-)
Och så måste jag ju nämna att jag för första gången i mitt lik åkte i sån där lift då man sitter liksom och inte sticker in en pinne mellan låren. Det underlättade ju lite med brädåkningen, annars kunde det ha varit lite halvtaskit med balansen.

Självklart har jag ju några fler bilder att bjuda på än på mitt fläckiga knä!


Vi närmar oss Mountain Baldy, tycker det är lite roligt med
"kontrasterna". Från sommar till vinter på typ 1,5 timme!



På väg upp för första liften, knäpper bakåt :-P





Det där bruna lite disiga längst bort i bilden, bakom berget är typ öken









Och så en sista bild på mitt fina knä!


Jag borde nog ta och avrunda här, jag är så trött och klockan börjar bli mycket nu och jag behöver nog vila ut skulle jag tro. Jag undrar hur det kommer gå på yogan imorgon. För det första lär jag ska ha en sådan träningsvärk och för det andra, mina knän. Men det ska nog gå bra :-)
Vet ni förresten hur skönt det känns att känna sig så där trött och slut som man bara kan göra efter en solig utedag i snön?! Ja det vet ni nog, men förstår ni vilken skön känsla det är?! Eller egentligen är... Ahh :-) Jag kommer inte ihåg när jag kände det sist, typ förrförra vintern??
Just ja, jag glömde ju bort att jag även har ett märke på sidan av magen, ett märke bestående av massa röda prickar. Hur bär jag mig åt då jag åker snowboard egentligen?!
En sak jag kom i underfund med är att jag hädanefter, under vintrarna i Sverige, ska åka mera i backen och ta vara av det som inte är självklart på andra ställen. När vi har det så nära. Förut har det liksom inte varit något speciellt för mig, inget med vintern, men efter att ha varit här och hört familjen prata om det och att pojkarna aldrig ha sett snö falla och att de skulle åka jämt om de hade så nära till en backe och så, så känns det som man kanske borde uppskatta det lite mer? Det gör jag nu i alla fall. Men, då har ju jag bara tillbringat en dag i snön och inte typ ett halvår ;-)

Gud så jag babblar. Jag återkommer en annan dag. Nu fick ni er i alla fall lite läsning! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: mamma

men stackars lilla du!!! men du tycktes iaf ha det otroligt härligt o det kostar att ligga på topp hehe!! Ja jisses vad du får vara med om tokigt mycke skoj:)))) KRAMKRAMKRAM

2010-03-01 @ 13:15:44
Postat av: Jenny

Hehe fasen så knät ser ut :P Huvva!

2010-03-01 @ 13:57:22
Postat av: Frida

Jenny: Ja det är ju illa att man inte akn stå kvar haha :D

Mamma: Hehe ja nog gör det det alltid, men kul var det :) kramkram

2010-03-01 @ 22:03:52
URL: http://nannafrida.blogg.se/
Postat av: Sanne

Vilket skitafint kort du knäppt, syftade mest på de tredje kortet under ditt knä^^ Baotafint! =D Måste kännas knasigt att helt plötsligt vara kring snö =P

2010-03-01 @ 23:18:59
Postat av: Frida

Tack Sanne :) Hade vart kul om man haft en riktig och bra kamera där, men det blev ju rätt bra ändå med tanke på att det är med telefonen, lite roligt att man var högre upp än molnen :) Och ja det kändes lite roligt att helt plötsligt komma till snön sådär, skönt var det :)

2010-03-02 @ 04:18:08
URL: http://nannafrida.blogg.se/
Postat av: Aaaajliiin

Du är alltså ingen expert på att åka snowboard ? :P

2010-03-08 @ 11:30:52
Postat av: Frida

haha ne men det trodde jag du redan visste ;)

2010-03-09 @ 06:28:06
URL: http://nannafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0