Om Sömn och Drömmar och Lite Ditten och Datten

Tror jag åt lite för mycket pasta på kyrkans "resturang". Min mage kändes verkligen alldeles spänd och just då inte övermätt utan bara spänd. Och nu, en promenad och en dusch senare mår jag illa. Tur det är dags att krypa ner i sängen snart, ska nog se en film först bara!

Det är lite konstigt. Bara förra veckan höll jag på frysa ihjäl då jag skulle sova och den här veckan kan jag knappt ha täcket på mig (det är då alltså vädret jag syftar på).
Inatt sov jag inte så himla bra alls, hade svårt för att somna; hatar när en hellikopter bestämmer sig för att snurra runt och ha sig just då man ska sova och det låter precis som att den är ovanför huset. Så åker den iväg och man tänker, ah äntligen frid. Sisådär tre sekunder senare hör man hur den kommer igen och lever om. Jag var tvungen att stoppa i öronproppar och då blev det tyst minsan men eftersom jag väldigt sällan sover med sådana så har jag väldigt svårt för att somna så efter ett tag tog jag ut dem. Hellikoptern var borta men det tog ändå ett tag innan jag äntligen somnade. Och då jag har sådär svårt för att somna sover jag inte särskilt bra under natten. Både rygg och ben känns sådär rastlösa så även fast jag sover är jag medveten om hur jag liksom vänder mig från ena sängkanten till andra. Till slut vaknade jag och var tvungen att kliva upp och gå omkring i rummet lite, klockan två på natten. Sedan la jag mig igen och somnade gott och hade inga mer problem. Jag vet att det oftast funkar om jag har en sådan där natt att om jag kliver upp någon minut så känns benen mycket bättre sedan.
Hade dessutom en konstig dröm. Jag skulle gifta mig med någon jag inte kände, men jag tror jag vet vem det var om jag minns rätt. Och det var inte förrän en liten stund innan bröllopet som jag insåg att jag verkligen skulle gifta mig med en som jag inte ville gifta mig med. Och kanske en kvart innan jag skulle stå vid altaret kommer jag på att jag inte har valt någon brudtärna. så jag väljer Ailin. Kommer in till kyrkan och alla är där och då kommer jag på att herregud vi har inte tränat något alls, jag vet var eller hur jag ska gå eller vad som ska hända och jag har ingen brudklänning utan en ljusrosa, tunn sidenklänning och framme vid altaret håller min blivande man upp en blommig klänning som dom sedan doppar över mig då jag kommer fram.
Ne jag vet inte, drömmar är bra roliga dom, så där i efterhand. ;-)

För övrigt har dagen varit varm och fin och lång. I och med att ingen av pojkarna har haft träning så har det känts som att eftermiddagen aldrig höll på att ta slut + att de slutar 1,5 timme tidigare än normalt. Men som alla andra dagar gick den ju framåt med. Kainoa gjorde sina läxor och Kaleo lekte med grannen. Senare så satt vi och spelade kort, det gjorde vi även igår. Jag har lärt mig några nya kortspel så som Egyptian War, Speed och Spoons. Så har vi spelat Finns i sjön eller Go Fish som dom kallar det här. Och så har jag lärt Kainoa att spela Vänd Tia, Games, Stress och idag spelade vi även Dam Åtta.

Det har varit en lång vecka och den är inte ens över. Känns som att det ska vara torsdag idag men det är bara onsdag. Men imorgon är det torsdag och min sista jobbardag för den här veckan (kanske inte behöver jobba något på lördag).
Det är konstigt (det är mycket som jag tycker är konstigt) hur en kortare arbetsvecka känns minst lika lång som, om inte längre än, en vanlig 5-dagars jobbarvecka.

Nej ni nu tycker jag att det börjar bli dags för att glo på en film! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0