Torsdag Igen?

Ni vet hur man blir så där glittrig av sand?
Så är jag över typ hela kroppen, i alla fall i solen. Det märkte jag då jag skulle hämta pojkarna.
Använde nämligen en ny lotion idag efter att jag duschat så sedan skimrade jag fint, visste inte att man blev glittrig av den. Luktar gott gör den med, typ björnbär.
Efter skolan stannade vi i parken ett bra tag. Jag pratade massa med grannen mitt emot. Han berättade att han vandrat lite bland bergen idag och sa att jag borde göra det med någon kompis (Nathalie nästa gång du är här kanske?!!) eller att jag kunde följa med han och en annan granne någon gång. Ska tydligen vara jättefint!
Måste göra det innan jag åker hem och det sa jag till han. Han blev väldigt förvånad när jag sa att jag åker hem i slutet av Juni. Han ba I'm so sad to hear that. Han trodde att jag skulle skulle stanna i i alla fall några år.
Så höll han på fråga om sätt hur man kan bli medborgare här och så. Han hade en rätt bra idé, tycker jag. Att om man vill bli medborgare så borde man ungefär som tjäna landet i kanske två år. Gå med i armén eller vad som helst, välgörenhetsarbete och om man gör det i princip gratis men att man får mat och boende i två år så kan man bli medborgare sedan.
Han undrade om jag ville åka hem och tyckte att jag skulle kolla upp hur man kan "bosätta" sig här.

Annars då? Var ju på yoga (nybörjaryoga) med Carol igår. Så intressant att se hur yoga kan vara olika, gjorde en del poser som jag inte provat på förut och hur lärarna känns olika även fast man kanske bara sitter tyst och blundar.
Än så länge gillar jag bäst min pilates- och yogalärare Nancy.
Och på tal om det. Haha. Hon, Nancy, körde stenhårt med oss idag på pilatesen. Eller jag kan inte säga att hon kör hårt med oss för hon tvingar oss ju inte till något utan det är upp till var och en hur mycket man vill träna liksom. Vi gör som hon säger och sen tar var och en i olika mycket. Jag kör på jag och jag svettades järnet, men alltid känns det lika skönt att känna sig slut efter en bra träning!
Efteråt blev det (såklart) Chunky Strawberry Topper från Jamba Juice med Marli.
För övrigt vet jag inte vad jag ska ta mig till när mina klasser slutar, vill verkligen inte att dom ska sluta. Gillar att vara där, både på yogan och pilatesen!
Typ bara sju veckor kvar minus en vecka för mig då jag är i Costa Rica! Sju veckor?!

Slutligen måste jag bara säga att den här veckan har gått så fort. Redan torsdag? Inte klokt vad tiden springer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0