Lördag

Igår (lördag) var en jättebra dag och jag har den bästa värd mamman, jag är så glad över att jag kommit dit jag kommit! Vi kan prata om massa saker och ja, vi är kompisar liksom och hur bra är inte det?!
I alla fall, som jag sa förut skulle vi upp till Santa Barbara County för Carol skulle titta på tent trailer, det är nästan som en husvagn fast man kan vika ihop den liksom. En sån vill jag också ha. Det slutade i alla fall med att hon köpte den och då ska de hämta den om två veckor.
Innan vi kom fram stannade vi i en liten country by, allt där uppe var ju country i och för sig. Det var i alla fall jättemysigt och de har wine testings typ överallt. Så vi stannade för att käka lunch men först smakade vi lite olika viner, och de bara frågade om man var över 21 så jag behövde inte visa nåt id ;-) Super!
Sedan gick vi åt sallad och drack lite mera vin, mådde riktigt gott!
Sedan drog vi vidare för att kika på den där trailern och därefter började vi åka hemåt igen. Men vi stannade i Solvang och åt middag. Supermysigt ställe, jättemysiga hus, såg lite så där gammaldags ut! I Danmark kanske man kan bo?!
Allt som allt tror jag vi åkt bil i drygt 7 timmar idag, so we had a long drive. Men det var kul att se landskapet och hur det ändrades, blev mer öppet och kulligt och vingårdar (dock inga växter och druvor än). Och vi åkte även lite längs kusten. Det var så himla fint där uppe :-)
Carol sa att hon gillade min attityd då vi pratade, hon sa att jag kunde bo där uppe och ha massa land och ha mina höglandskossor. Och så tänkte jag lite och sa... ja, vem vet var jag kommer hamna.
Jag tycker bara det är spännande, jag har liksom ingen susning om vad som väntar mig i framtiden. Även om man tror att man vet så ändras ju oftast planerna, är det inte spännande att man inte vet? ;-)
Hon sa senare att vi måste hålla kontakten när jag inte är här längre för hon vill veta vad det blir av mig och om jag skaffar mina kossor och det. Det är kul tycker jag, att hon verkligen är intresserad :-)
En annan rolig grej var då vi satt och åt middag i den danska byn och jag skulle breda på smör på en brödbit. Då sa hon typ, "oh vilken bra teknik du har". Istället för att ta klump med smör som bara fastnar i brödet så drog jag liksom på smöret, och det är ju rätt självklart att göra, eller hur?!
Men inte här inte, haha. Så kul!

Inte glömma att nämna att hon bjöd på hela dagen. När vi kom hem frågade jag hur mycket jag var skyldig henne, vilket jag räknat ut var mellan 50-60 dollar (vinprovning, lunch, middag). Men det avvisade hon helt och sa att det var hennes treat och att jag skulle spara pengarna till Costa Rica istället så jag kan följa med dem på olika utflykter. Jag försökte verkligen betala henne för jag tycker det känns så "dumt" men som sagt det fick jag inte.


Idag så är det söndag och jag har inga planer alls för dagen. Är ju Oscars galan idag så man kanske ska glo på den? Blir nog inte en sådan händelserik idag verkar det som.




I brist på andra/nya bilder och bara för att
det gör inlägget lite "roligare" :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0