Älskar


Ja jag
älskar San Francisco! Helt underbart här. Mysiga och fina hus/byggnader, branta gator som gör att det ser lite annorlunda ut, fint väder har vi haft det idag, lördag. Fantastiskt. Jag och Nathalie har varit på toppenhumör, glada och spralliga trots inte så mycket sömn last night.
Flygresan gick bra och vi kom fram till hostlet utan några som helst problem. Vi hade blivit bokade i två olika rum (?) men då blev vi uppgraderade och istället för att dela rum med två andra tjejer fick vi ett eget rum. Inte helt fel. Toppen!
Vi lade oss sent på natten och klev upp redan vid halv åtta för att ha hela dagen på oss. Vi gick ner i köket och stekte pannkakor till frukost och vid tio kom vi ut.

Vi har gått och gått och gått idag och vi lånade även två cyklar och cyklade i drygt två timmar. Det var härligt. Så vi har allt fått oss end el motion idag vill jag lova!

Vi har fått se fantastisk utsikt! Och vi har även sett Alcatraz (vi åkte inte dit), Golden Gate bron, sjölejon vid pir 39, Lombart Street mm. mm.

Vi gick först upp till en utsiktsplats och sedan gick vi bort till pirerna och hängde rätt länge. Åt lunch. Jag åt en supergod soppa i en surdegsbrödskål. Sedan blev det kaffe och solen lyste och vi blev helt plötsligt så trötta och sega. Men efter ett tags promenerande på pir 29 bland ett jättemysigt fruktstånd och lite affärer och en tit på sjölejon piggnade vi till och bestämde oss för att hyra cyklar och cykla bort till Golden Gate bron.
Det var jättehärligt att cykla och det har blivit en hel del bilder idag vill jag lova. Har haft superroligt! :-) Lägger väl ut några stycken här, är så trött efter en lång dag så jag orkar inte lägga ut så många. Lägger väl förmodligen ut en del på bilddagboken senare och länkar dit då det händer (och fötter) ;-)


Nu sitter jag och Nathalie i hennes säng och jag mår nästan illa och är proppmätt efter att ha smällt i mig en påse riesen. Haha. Trött som tusan är jag, redo för sängen.


Imorgon tror jag det blir kik i affärer och eventuellt shopping om jag känner mig och Nathelie rätt. Inte för att jag har så mycket plats i väskan men ja... Haha.
Så ska vi väl ta oss till Golden Gate parken som ser jättemysig ut, kanske en karnival. Vad mer ska vi hitta på imorgon? Det får vi se. Jag orkar inte riktigt tänka just nu ;-)


Hur som helst. I'm having the best time here!




Min Darl och jag



Massa frukt, jättefräscht var det med!



Sjölejon



Alcatraz i bakgrunden



:-)





Lombart Street - världens slingrigaste väg





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0