Invecklat eller Utvecklat?

Var ut på en skön långpromenad med Coco imorse. Hon var snäll, det var fint väder och det hade inte hunnit bli för varmt för att promenera i rask takt! Mådde gott!
Kände mig lätt i sinnet och tankarna kom in och for ut utan några direkta grubblerier och så var jag glad för att pojkarna varit så snälla imorse och det sa jag till dom också :-)

Härlig dag so far med andra ord och vi får hoppas på att det kommer hålla sig så med! Men lite trött är jag allt och det märks på linserna så jag ska nog gå och ta en lite vilolur en stund!


Funderar lite smått på vad som kommer ske då jag kommer hem. Eller då hösten kommer och efter jag varit i London med kära kusinvitamin... Känner inte direkt någon stress över det (vad som väntar till hösten), utan något blir det alltid. Men så tänkte jag att jag har verkligen i princip alla valmöjligheter. Jag vill ju absolut resa mera innan jag blir fast med plugg och så eller ett jobb som jag inte vill lämna, och jag kan åka precis vart jag vill. Vill jag åka till Australien så är det bara att åka dit. Till Malaysia, visst. Eller Vietnam, Afrika med mera med mera. Jag vill överallt. En jordenrunt resa kanske? Och åka runt mera i Europa.. Ja. Varför inte?! :-)
Det är i alla fall, som jag sagt förut, rätt spännande att inte veta vad framtiden har planerat för mig. Om framtiden nu är planerad. Jag vet inte. Jag vill tro både och. Om den inte är bestämd tänker jag att vi är där vi går, vi är i nuet och dom sakerna vi gör är grunderna vi kommer stå på inför var vi kommer stå senare i livet. Det finns en framtid, men är den bestämd?
Jag tänker även att det jag gör nu har ju kanske varit bestämt att jag ska göra? För där jag står nu har ju en gång varit min framtid ;-) Men det känns ändå tryckt att tänka att framtiden har något planerat för en, att det går som det är tänkt att gå. Det är meningen liksom...
Ne nu måste jag sluta innan jag trasslar in mig totalt.
Hur som haver, även fast man har sina planer och har bestämt sig för vad man ska göra eller har besätmt sig för att så här ska jag ha mitt liv så blir det ju ändå sällan eller aldrig helt som man tänkt sig.

Jag väntar med nyfikenhet och tar det som det kommer! :-D

Kommentarer
Postat av: mamma

sååå kloka ord hjärtat mitt :))) kramkraam

2010-05-08 @ 09:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0